Definice marketingu Marketing je soubor aktivit zaměřených na propagaci a prodej produktů či služeb, včetně průzkumu trhu a reklamy. Ačkoliv jednotná definice marketingu je poměrně obtížně definovatelná, v jádru se vztahuje k akcím, které firmy konají, aby oslovily zákazníky s relevantní nabídkou produktů či služeb prostřednictvím efektivního sdělení. Hlavním cílem marketingu je nabízet hodnotu potenciálním […]
Marketing je soubor aktivit zaměřených na propagaci a prodej produktů či služeb, včetně průzkumu trhu a reklamy. Ačkoliv jednotná definice marketingu je poměrně obtížně definovatelná, v jádru se vztahuje k akcím, které firmy konají, aby oslovily zákazníky s relevantní nabídkou produktů či služeb prostřednictvím efektivního sdělení. Hlavním cílem marketingu je nabízet hodnotu potenciálním zákazníkům, pochopit zájmy ideálního zákazníka a vytvářet užitečný a vzdělávací obsah. Cílem je ukázat přínos produktu, posílit loajalitu ke značce a nakonec zvýšit prodej a ze spotřebitelů tvořit loajální zákazníky.
Typ marketingu, který podnik využívá, závisí především na cílové skupině, kterou chce oslovit. Níže si představíme jednotlivé druhy marketingu:
Více o digitálním marketingu a jeho přínosu pro váš podnik se dozvíte zde.
Reklama je klíčovou součástí marketingu, která se zaměřuje na propagaci produktů, služeb nebo značek prostřednictvím různých komunikačních kanálů. Jejím cílem je upoutat pozornost potenciálních zákazníků a přesvědčit je k nákupu či využití nabízeného produktu či služby. Efektivní reklamní kampaně mohou významně zvýšit povědomí o značce a posílit její pozici na trhu.
V 60. letech přišel E. Jerome McCarthy s tzv. 4 P marketingu, která vysvětlují, jak marketing interaguje s každou fází podnikání:
Propagace (Promotion): Týká se všech aspektů reklamy a prodejních strategií k propagaci produktu.
Produkt (Product): Týká se vývoje produktu a zjišťování, co zákazníci skutečně chtějí a potřebují.
Cena (Price): Týká se stanovení správné ceny produktu na základě tržního výzkumu a analýzy konkurence.
Místo (Place): Týká se rozhodování o tom, kde a jak bude produkt prodáván.
Fandíme komplexním strategiím, ale nemusíme spolu začínat od nich. Co pro svoji produkt, službu nebo firmu potřebujete zrovna teď vy?
Plánování je základem úspěšného marketingu a náš marketingový kalendář pro rok 2025 vám pomůže mít přehled o klíčových termínech, sezónních...
Definice marketingu Marketing je soubor aktivit zaměřených na propagaci a prodej produktů či služeb, včetně průzkumu trhu a reklamy. Ačkoliv...
Jak na bannery pro sklik? Co nesmí být na grafikách pro responsivní reklamu? Mrkněte jak na to!
B-legal s.r.o.
Masarykova 32, 602 00 Brno
IČO: 06239854
DIČ: CZ06239854
Zapsána u Krajského soudu v Brně pod spisovou značkou C 100911/KSBR