Definice marketingu Marketing je soubor aktivit zaměřených na propagaci a prodej produktů či služeb, včetně průzkumu trhu a reklamy. Ačkoliv jednotná definice marketingu je poměrně obtížně definovatelná, v jádru se vztahuje k akcím, které firmy konají, aby oslovily zákazníky s relevantní nabídkou produktů či služeb prostřednictvím efektivního sdělení. Hlavním cílem marketingu je nabízet hodnotu potenciálním […]

Definice marketingu

Marketing je soubor aktivit zaměřených na propagaci a prodej produktů či služeb, včetně průzkumu trhu a reklamy. Ačkoliv jednotná definice marketingu je poměrně obtížně definovatelná, v jádru se vztahuje k akcím, které firmy konají, aby oslovily zákazníky s relevantní nabídkou produktů či služeb prostřednictvím efektivního sdělení. Hlavním cílem marketingu je nabízet hodnotu potenciálním zákazníkům, pochopit zájmy ideálního zákazníka a vytvářet užitečný a vzdělávací obsah. Cílem je ukázat přínos produktu, posílit loajalitu ke značce a nakonec zvýšit prodej a ze spotřebitelů tvořit loajální zákazníky.

Typy marketingu

Typ marketingu, který  podnik využívá, závisí především na cílové skupině, kterou chce oslovit. Níže si představíme jednotlivé druhy marketingu:

  • Digitální marketing – využívá online kanálů a nástrojů k propagaci k oslovení širšího publika a prodeji produktů či služeb.
    • Existuje několik poddruhů:
      • Marketing na sociálních sítích: Spočívá v propagaci značky a obsahu na platformách jako Facebook, Instagram, TikTok a Twitter s cílem dosáhnout většího povědomí a zapojení cílového publika.
      • Obsahový marketing: Publikování a propagace obsahu na blogu, natáčení informativních videí či vytváření jiných forem obsahu s cílem zvýšit povědomí o značce a pěstovat zájem potenciálních zákazníků pomocí předávání hodnotných informací. 
      • Video marketing: Využívá vizuální obsah k prezentaci produktů či služeb a k navázání hlubšího kontaktu s cílovým publikem.
      • Marketing ve vyhledávačích: Umožňuje podnikům propagovat své produkty a služby prostřednictvím placených reklamních odkazů ve výsledcích vyhledávání.
      • Email marketing: Spočívá v rozesílání propagačních emailů zákazníkům a lidem, kteří o ně projevili zájem. Účinný email marketing však vyžaduje personalizaci, jasnou komunikaci a efektivní plánování pro dosažení optimálních výsledků.
      • Optimalizace pro vyhledávače (SEO): Proces optimalizace obsahu webu tak, aby se objevil ve výsledcích vyhledávače na co nejvyšší možné pozici.

Více o digitálním marketingu a jeho přínosu pro váš podnik se dozvíte zde.

  • Tradiční marketing – využívání offline nástrojů a způsobů propagace.
    • Mezi offline nástroje patří:
      • Tiskový marketing: Spočívá v propagaci značky či produktu prostřednictvím tradičních médií, jako jsou noviny, časopisy a brožury, billboardy, apod.
      • Event marketing: Zahrnuje propagaci produktů nebo služeb pomocí organizace či účasti na různých událostech a akcích.
  • Dále existují typy marketingu, které propojují online a offline nástroje.
    • Mezi takové patří:
      • Affiliate marketing: Strategie, při které firmy odměňují partnery na základě přivedení zákazníků prostřednictvím marketingových aktivit partnera.
      • Nativní reklama je typ reklamy, která na první pohled nepůsobí jako placená inzerce, jelikož je vizuálně a obsahově sladěná s médii, ve kterých je zveřejněna.

Marketing a reklama

Reklama je klíčovou součástí marketingu, která se zaměřuje na propagaci produktů, služeb nebo značek prostřednictvím různých komunikačních kanálů. Jejím cílem je upoutat pozornost potenciálních zákazníků a přesvědčit je k nákupu či využití nabízeného produktu či služby. Efektivní reklamní kampaně mohou významně zvýšit povědomí o značce a posílit její pozici na trhu.

4 P marketingu

V 60. letech přišel E. Jerome McCarthy s tzv. 4 P marketingu, která vysvětlují, jak marketing interaguje s každou fází podnikání:

Propagace (Promotion): Týká se všech aspektů reklamy a prodejních strategií k propagaci produktu.

Produkt (Product): Týká se vývoje produktu a zjišťování, co zákazníci skutečně chtějí a potřebují.

Cena (Price): Týká se stanovení správné ceny produktu na základě tržního výzkumu a analýzy konkurence.

Místo (Place): Týká se rozhodování o tom, kde a jak bude produkt prodáván.

Získejte know-how, které vám pomůže růst

Žádný spam – jen praktické tipy, ověřené strategie a odborné případovky, které vám pomůžou růst. Přihlaste se a zůstaňte v obraze.

Máte otázky? Napište nám, co právě řešíte.
Máte otázky? Napište nám, co právě řešíte.

Jak spolupráce probíhá?

#1
Dáme si kafe

Chceme vědět, jaké jsou vaše cíle a potřeby a proč.

#2
Navrhneme plán

Umíme všechny marketingové kanály a namixujeme vám ty správné.

#3
Nastavíme strategii

Zahrneme informace od vás, vašeho šéfa i majitele firmy.

#4
Zeptáme se, co vy na to

Chceme mít jistotu, že jsme na jedné lodi.

#5
Dáme se do toho

Spouštíme kampaně, sledujeme výkon a kdyby něco, hned navrhujeme změny.

#6
Vyhodnotíme výsledky

Transparentní reporty, srozumitelná čísla a celý kontext k tomu. To je práce MMC Digital.

Jak spolupráce probíhá?

Chceme vědět, jaké jsou vaše cíle a potřeby a proč.

Umíme všechny marketingové kanály a namixujeme vám ty správné.

Zahrneme informace od vás, vašeho šéfa i majitele firmy.

Chceme mít jistotu, že jsme na jedné lodi.

Spouštíme kampaně, sledujeme výkon a kdyby něco, hned navrhujeme změny.

Transparentní reporty, srozumitelná čísla a celý kontext k tomu. To je práce MMC Digital.
Poznejte náš fantastický tým
Pavlína Šnajdrová
Pavlína Šnajdrová
Martin Dolinský
Martin Dolinský
Pavlína Široká
Pavlína Široká
Vít Koudelka
Vít Koudelka
Kateřina Štěrbová
Kateřina Štěrbová
Petr Arbeiter
Petr Arbeiter

Spojte se s námi!

Máte otázky nebo potřebujete více informací? Neváhejte a napište nám.
Fakturační údaje

B-legal s.r.o.
Masarykova 32, 602 00 Brno
IČO: 06239854
DIČ: CZ06239854
Zapsána u Krajského soudu v Brně pod spisovou značkou C 100911/KSBR