Porozumění webové analytice je klíčové pro jakýkoli online podnik. Poskytuje vám vhled do chování uživatele a možnost činit informovaná rozhodnutí.

Víte, jaký je rozdíl mezi zobrazením stránky a návštěvou vašeho webu? Že ne? Pak možná nevyužíváte webovou analytiku ve váš prospěch. Webová analytika je komplexní nástroj, který vám nabízí vhled do výkonu vaší webové stránky. Sleduje a analyzuje data získaná během návštěvy a interakcí uživatelů na vašem webu. Jejím cílem je na základě zjištěných metrik lépe pochopit chování uživatelů a zlepšit uživatelský zážitek z webu.

Význam webové analytiky 

Jak už jsme zmínili výše, porozumění webové analytice je klíčové pro jasný obraz chování uživatele, které vám umožňuje činit informovaná rozhodnutí vedoucí ke zlepšení uživatelského zážitku a optimalizaci vašich webových stránek. Mezi metriky, které měříme patří události jako zobrazení stránky, počet návštěv, míra opuštění webu, průměrná doba trvání relace, zdroje návštěvy a mnoho dalších.

Klíčové pojmy a možný efekt jejich použití na podnikání a marketing

V dnešní digitální době je porozumění webové analytice zcela zásadní pro e-commerce podniky. Podívejme se na některé klíčové pojmy, užívané například v Google Analytics, se kterými by se měl seznámit každý majitel e-commerce:

Zobrazení stránky

Zobrazení stránky se počítá pokaždé, když uživatel zobrazí stránku na vašem webu, bez ohledu na to, kolikrát ji již navštívil. Dává vám představu o tom, které stránky jsou nejpopulárnější a kde návštěvníci tráví nejvíce času.

Před použitím analytiky:

Nejste si jisti, které produkty nebo stránky získávají nejvíce pozornosti. 

Po použití analytiky:

Můžete identifikovat nejvýkonnější stránky a zaměřit se na jejich další propagaci.

Návštěva (session)

Návštěva představuje jednu návštěvu vašeho webu jedním uživatelem. Může zahrnovat více zobrazení stránek, událostí a interakcí stejného uživatele v určitém časovém rozmezí. Nezáleží tedy, kolik stránek si uživatel zobrazí, stále bude započtena jako jedna návštěva. Důležitou roli hraje délka trvání návštěvy. U různých nástrojů je různé časové rozmezí. U nástrojů Google Analytics je to 30 minut. 

Před použitím analytiky:

Nemáte jasný obraz o chování uživatele. 

Po použití analytiky:

Získáváte vhledy do toho, jak uživatelé procházejí vaším webem, což vám pomáhá vylepšit uživatelský zážitek.

Uživatelé 

Uživatelé se vztahují k jednotlivcům, kteří navštívili váš web. Tato metrika rozlišuje mezi novými a vracejícími se návštěvníky, což vám umožňuje posoudit účinnost vašich marketingových snah při přilákání nových zákazníků a udržení stávajících.

Před použitím analytiky:

Nejste si jisti o růstu vaší zákaznické základny. 

Po použití analytiky:

Můžete sledovat trendy růstu a přizpůsobit marketingové strategie podle toho.

Míra zapojení

Míra zapojení udává procento návštěvníků, kteří splní alespoň jednu ze tří podmínek. Těmi jsou:

  1. Strávení alespoň 10 s na stránce
  2. Vytvoření alespoň jedné z nastavených konverzí
  3. Zobrazení alespoň dvou stránek

Nízká míra zapojení může naznačovat, že návštěvníci nenacházejí to, co hledají, nebo že je web uživatelsky nepříznivý.

Před použitím analytiky:

Nejste si vědomi potenciálních problémů s uživatelským zážitkem na vašem webu. 

Po použití analytiky:

Můžete identifikovat problémové oblasti a provést potřebné úpravy.

Průměrná doba trvání návštěvy

Tato metrika měří průměrnou dobu, kterou uživatel stráví na vašem webu. Delší průměrná doba trvání návštěvy naznačuje, že se uživatelé zajímají o obsah vašeho webu.

Před použitím analytiky:

Nevíte, zda uživatele zajímá obsah vašich webových stránek.

Po použití analytiky:

Získáváte jasnější pochopení chování uživatele, což vám pomáhá upravit obsah a zlepšit zapojení.

Zdroje návštěvy

Porozumění tomu, odkud pochází vaše návštěvnost, je zásadní pro následnou optimalizaci a alokaci zdrojů.

Před použitím analytiky:

Nejste si jisti, které marketingové kanály generují největší návštěvnost.

Po použití analytiky:

Můžete efektivněji alokovat zdroje, prioritizovat nejvýkonnější kanály.

Závěr 

Webová analytika je silným nástrojem pro všechny e-commerce podniky. Porozuměním těmto klíčovým pojmům můžete činit rozhodnutí založená na datech. Ať už začínáte, nebo hledáte způsoby, jak vylepšit svou dosavadní strategii, využití webové analytiky nepochybně povede k úspěchu v e-commerce.

Získejte know-how, které vám pomůže růst

Žádný spam – jen praktické tipy, ověřené strategie a odborné případovky, které vám pomůžou růst. Přihlaste se a zůstaňte v obraze.

Máte otázky? Napište nám, co právě řešíte.
Máte otázky? Napište nám, co právě řešíte.

Jak spolupráce probíhá?

#1
Dáme si kafe

Chceme vědět, jaké jsou vaše cíle a potřeby a proč.

#2
Navrhneme plán

Umíme všechny marketingové kanály a namixujeme vám ty správné.

#3
Nastavíme strategii

Zahrneme informace od vás, vašeho šéfa i majitele firmy.

#4
Zeptáme se, co vy na to

Chceme mít jistotu, že jsme na jedné lodi.

#5
Dáme se do toho

Spouštíme kampaně, sledujeme výkon a kdyby něco, hned navrhujeme změny.

#6
Vyhodnotíme výsledky

Transparentní reporty, srozumitelná čísla a celý kontext k tomu. To je práce MMC Digital.

Jak spolupráce probíhá?

Chceme vědět, jaké jsou vaše cíle a potřeby a proč.

Umíme všechny marketingové kanály a namixujeme vám ty správné.

Zahrneme informace od vás, vašeho šéfa i majitele firmy.

Chceme mít jistotu, že jsme na jedné lodi.

Spouštíme kampaně, sledujeme výkon a kdyby něco, hned navrhujeme změny.

Transparentní reporty, srozumitelná čísla a celý kontext k tomu. To je práce MMC Digital.
Poznejte náš fantastický tým
Pavlína Šnajdrová
Pavlína Šnajdrová
Martin Dolinský
Martin Dolinský
Pavlína Široká
Pavlína Široká
Vít Koudelka
Vít Koudelka
Kateřina Štěrbová
Kateřina Štěrbová
Petr Arbeiter
Petr Arbeiter

Spojte se s námi!

Máte otázky nebo potřebujete více informací? Neváhejte a napište nám.
Fakturační údaje

B-legal s.r.o.
Masarykova 32, 602 00 Brno
IČO: 06239854
DIČ: CZ06239854
Zapsána u Krajského soudu v Brně pod spisovou značkou C 100911/KSBR