18 dubna, 2024

Email marketing – Jak na úspěšný newsletter?

newsletter

Co vše vám může přinést email marketing, jeho výhody, ale i úskalí, jsme již rozebrali v článku: Co je email marketing a jak ho využít pro vaše podnikání?. Nicméně mnoho firem stále nepřikládá dostatečnou důležitost základům efektivního e-mail marketingu. Výsledkem jsou tak často irelevantní, nezajímavé a někdy dokonce nevyžádané e-maily, které mají nulový nebo dokonce negativní efekt a mohou tak poškozovat pověst značky a vztahy se zákazníky.

Co můžete pomocí kvalitně zpracovaného newsletteru získat?

  • Zapojení zákazníků: Newslettery vám umožňují aktivně komunikovat s vaší komunitou a poskytují jim možnost zapojit se do konverzace s vámi. Proto nedoporučujeme odesílat newslettery (ani jiné e-maily) z adresy do-not-reply – nejen že to na zákazníka nepůsobí dobře, ale také přicházíte o zpětnou vazbu od zákazníků.
  • Pravidelný kontakt: Zákazníci jsou zahlceni velkým množstvím značek a zcela jistě nejste jedinou značkou v jejich životě. Díky newsletteru se jim můžete pravidelně připomenout a udržovat s nimi vztah.
  • Celoživotní hodnota zákazníka: Newsletter vám pomáhá přeměnit potenciální zákazníky na dlouhodobé příznivce značky. Pokud lidé otevírají vaše newslettery, pravděpodobně si váží obsahu, který jim pravidelně poskytujete.
  • Opt-in princip: Newsletter je komunikačním kanálem, ke kterému se lidé přihlásili dobrovolně, takže neobtěžujete někoho, kdo o váš obsah/značku neprojevil zájem.

Jak na úspěšný newsletter?

Aby váš newsletter přinášel kýžené výsledky, je důležité dbát na několik klíčových prvků, které zvýší jeho přitažlivost a efektivitu.

Začněte s jasným cílem: 

Před tím, než začnete s tvorbou obsahu, mějte jasně definovaný cíl svého newsletteru. Chcete informovat o nových produktech? Sdílet novinky? Nebo budovat komunitu a fanoušky vaší značky?

Napište zajímavý předmět a preheader: 

První dojem je klíčový. Předmět vašeho e-mailu by měl být krátký, výstižný a dostatečně zajímavý, aby přiměl příjemce e-mail otevřít. Nezapomínejte ani na poutavý preheader (náhledový text), který se příjemci zobrazuje pod předmětem.

Tvořte kvalitní a konzistentní obsah: 

Příjemce zajímá hodnotný a relevantní obsah. Poskytněte jim informace, které je skutečně zajímají. K tomu vám poslouží vhodná segmentace příjemců (rozdělte zákazníky například podle jejich preferencí, zakoupených produktů, pohlaví… a obsah jim přizpůsobte na míru).

Vytvořte jednotnou e-mailovou šablonu, která vám usnadní práci s tvorbou newsletterů a zároveň bude na příjemce působit povědomě, usnadní jim orientaci v mailu a spojí si jednotlivé vizuální prvky s vaší značkou.

Zaměřte se na copy:

Copy může rozhodnout o tom, zda budou vaše e-maily úspěšné nebo ne. Od předmětu, až po výzvu k akci, by měl být text propracovaný a snadno čitelný.

Zde je několik pravidel, na která je potřeba myslet:

  • Nejdůležitější informace umístěte na začátek: Čtenáři nebudou číst všechno. Nejdůležitější obsah dejte na první místo.
  • Dodržujte brand manual: Vaše e-mailové newslettery by měly dodržovat stejný styl, jako používáte na vašem webu, sociálních médiích a dalších místech, kde s vámi přichází zákazníci do kontaktu.
  • Zeptejte se na názor kolegy: Zeptejte se kolegy či jiné osoby na jejich názor. Pomohou vám identifikovat, která věta zní zvláště, jak by nahradili nějaká slova či zda zní text srozumitelně.
  • Použijte zajímavé vizuální prvky: Použijte vyváženou kombinaci vizuálů a textu, abyste čtenáře zaujali. Dejte však pozor na velikosti obrázků/videí a dalších prvků a myslete také na to, že se některým uživatelům nemusí v e-mailu vůbec zobrazit.
  • Udělejte text snadno čitelný: Vyvarujte se zbytečně dlouhým souvětím a raději používejte krátké věty a srozumitelná slova.

Dodržujte pravidelnost: 

Díky pravidelnému zasílání newsletterů vytváříte u příjemců zvyk a očekávání. Dodržujte konzistentní časový plán, ať už je to jednou týdně, jednou za dva týdny nebo jednou měsíčně.

Respektujte GDPR: 

Vždy dodržujte pravidla ochrany osobních údajů a dejte příjemcům možnost snadného odhlášení odběru vašeho newsletteru.

Testujte a optimalizujte: 

A/B testování různých aspektů vašeho newsletteru, jako je předmět newsletteru, design nebo obsah, vám pomůže pochopit, co nejlépe rezonuje s vašimi odběrateli. Pravidelně výsledky vyhodnocujte a optimalizujte na základě zjištěných informací.

Pamatujte, že úspěch vašeho e-mailového newsletteru závisí na kombinaci kvalitního obsahu, atraktivního designu a pravidelného odesílání. Dodržením jednotlivých kroků vám usnadní cestu za newsletterem, který vaši zákazníci budou rádi číst a který vám přinese očekávané výsledky.

Pokud byste však raději svěřili tvorbu newsletteru odborníkům, kontaktujte nás a my vám rádi pomůžeme vytvořit jedinečný newsletter, který vaše zákazníky zaujme.

Zpět na kategoriiZpět na hlavní stránku
Zaujal vás náš článek?
Třeba si budeme rozumět!
Napište nám zprávu.

Nevyhovuje vám kontaktní formulář?
Pošlete nám zprávu na info@macroconsulting.cz





    Další články

    google consent mode v2

    Google Consent Mode v2.0

    Ptáte se co je Google Consent V2? Můžete to považovat za reakci Google na další z kroků EU k zabezpečení většího soukromí všech uživatelů internetu. Tentokrát totiž nebudou za špatné nakládání se soukromými daty stíhání jen vlastníci webů, ale i samotný Google. Co to ta EU nachystala? Jedná se o Digital Market Act (DMA), který vejde v platnost již v březnu […]
    Číst dále

    Jak správně nastavit cookie lištu?

    Sbíráte informace o uživatelích vašeho webu? Pokud ano, máte správně nastavenou cookies lištu? V opačném případě vám může hrozit nemalá pokuta.
    Číst dále
    Marketingová analytika

    Marketingová analytika

    Využijte marketingovou analytiku k zefektivnění vašich marketingových aktivit. Poradíme vám, jak s ní začít a co vám může přinést.
    Číst dále
    GA4 článek

    Google Analytics 4

    Google Analytics 4 jsou nejnovější evolucí nástroje Google Analytics, který je navržen tak, aby vám poskytoval podrobnější a přizpůsobitelnější data.
    Číst dále
    analyza zakazniku

    Analýza zákazníků

    Analýza zákazníků vám poskytne cenné informace, které vám pomohou zvýšit prodej, zlepšit zákaznickou spokojenost a vytvořit silnější vztahy se zákazníky.
    Číst dále
    crossmenu