Ptáte se co je Google Consent V2? Můžete to považovat za reakci Google na další z kroků EU k zabezpečení většího soukromí všech uživatelů internetu. Tentokrát totiž nebudou za špatné nakládání se soukromými daty stíhání jen vlastníci webů, ale i samotný Google.
Jedná se o Digital Market Act 1 (DMA), který vejde v platnost již v březnu tohoto roku 2024.
Toto Nařízení EU dává tzv. Gatekeeprům (tzn. “společnostem koncentrujícím velké množství dat”, jako je například Google, ale i Meta a další internetový giganti) zodpovědnost za to, že data, která využívají byla získána na základě souhlasu.
Ale POZOR! Tímto nekončí vaše povinnost mít správně nasazenou a funkční cookie lištu podle české legislativy. Pokud ji nemáte, hrozí vám nemalá pokuta od ÚOOÚ, které už od roku 2023 začal tento úřad rozdávat.
Od března 2024 nebude Google moct bez výslovného souhlasu spojovat a kombinovat data z vlastních nástrojů (např. Google Analytics, Google Ads, Nákupy Google, Google Play, YouTube a Gmail), což používá pro dobré cílení reklamy. A jelikož Google hrozí pokuta ve výši max 10 % z celosvětového obratu, musel najít řešení.
A to řešení se jmenuje Consent Mode v 2.0.
Google od vás nebude přijímat do svých systémů data, které obdrží bez dostatečného souhlasu pro jejich použití. Pro vás a reklamní a analytické systémy, které od Google používáte to znamená krušné časy. Bez těchto dat totiž nebudou správně fungovat kampaně a nebudou se vám sbírat remarketingová publika.
Představte si cookies jako malé pomocníky, kteří pracují na pozadí vašeho webu a zajišťují, aby všechno šlapalo tak, jak má. Tyto pomocníky můžeme rozdělit do tří hlavních skupin, aby bylo jasné, kdo co dělá:
neboli [functionality_storage]
Tyto cookies jsou základní stavební kameny vašeho webu nebo aplikace. Bez nich by váš web nebyl schopen fungovat bezpečně a správně. Funkční cookies můžete používat bez souhlasu uživatelů. K ostatním souhlas potřebujete. Pokud ho nemáte, můžete si vysloužit nechtěnou pozornost od ÚOOÚ.
neboli [analytics_storage]
Tyto cookies jsou vašimi očima a ušima na webové stránce. Pomáhají vám pochopit, odkud vaši zákazníci přicházejí, kolik času stráví prohlížením vašich produktů, na kterých místech možná zaváhají nebo odejdou, a jak můžete svůj web udělat ještě lepším. Díky nim získáváte cenné informace, které vám umožní neustále zlepšovat zážitek vašich návštěvníků.
neboli [ad_storage]
A konečně, marketingové cookies. Ano, to jsou ty cookies, které vám umožňují "čarovat" s reklamou tak, aby se vaše produkty nebo služby objevovaly před zákazníky znovu a znovu, dokud jim nebudou moci odolat…
Může to znít trochu dramaticky, ale ve skutečnosti jde o to, najít správnou míru a způsob, jak oslovit zákazníky, aniž byste je přitom příliš otravovali.
Tyto tři skupiny cookies společně pracují na tom, aby byl váš web a potažmo byznys úspěšný.
Už nebude stačit mít jen klasický souhlas s používáním cookies. Google potřebuje, abyste měli také výslovný souhlas uživatelů s propojováním jejich dat a sdílením osobních údajů 2, jako jsou e-mailové adresy a telefonní čísla. Aby to bylo možné, Google “vymyslel” dva nové typy souhlasu: [ad_user_data] a [ad_personalization].
A proto je potřeba:
Neztrácejte čas zbytečnými starostmi o cookies a souhlas uživatelů. Svěřte svůj digitální marketing do rukou profesionálů a soustřeďte se na to, co děláte nejlépe – růst vašeho byznysu.
Nevyhovuje vám kontaktní formulář?
Pošlete nám zprávu na info@macroconsulting.cz